Friday, 24 June 2011

Sedangkan Gagak Sayangkan Anaknya .

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl .


Entah kenapa tiba-tiba aku rasa nak buat entri ni .
Kenapa la manusia sanggup buang bayi semua merata-rata .
Contoh yang paling baru yang aku belajar ialah "GAGAK" .
Baru-baru ni abang aku keluar jalan-jalan .

Pastu dia nampak la seekor anak gagak ,
dia punya sayap patah , abang aku baru je tengok .

Tiba-tiba ada mak gagak datang serang abang aku .
Siapa je yang lalu jalan tuh , mak dia akan serang .


So , apa motifnya aku cerita benda ni ?
Fikirkan balik cara haiwan kahwin .
Haiwan kahwin takde gune cincin , takde wang hantaran .
Kira macam kahwin tak rasmi la senang cita kan .

Tapi kenapa dia boleh jaga anak dia sampai macam tu ?
Kenapa haiwan masih bole kenal erti kasih sayang ?
Kenapa tidak manusia ?



Kau fikirlah ~ .

βɛявɛℓσɢ Ƭαиρα Ƥɛяαƨααи

4 BUDAK NERD:

Red said...

gagak tu sangat matang ^^

Nor-Fakhry-Norzilan said...

@Red ; haha , gagak pun ada prsaan syg , tp manusia ? :))

aimie said...

aku tak puas hati kenapa entri kau yg hebat mcm ni x dpt sambutan =='

Nor-Fakhry-Norzilan said...

@aimie ; hek eleh , mcm sengal ja statement hang ~ , haha .